Powiększanie biustu po utracie masy ciała – co warto wiedzieć?

Decyzja o operacji powiększenia biustu po zmianie sylwetki wymaga przemyślanej oceny. Dieta, choć może pozytywnie wpłynąć na ogólny wygląd, często prowadzi do zmniejszenia objętości piersi, co dla niektórych kobiet jest niepożądanym efektem. Z pomocą przychodzi wówczas operacja. Może poprawić proporcje ciała i samopoczucie, jednak nie jest wolna od ryzyka. Jakie możliwości stawia przed nami współczesna medycyna? Przybliżamy temat!

Decyzja o operacji powiększenia biustu

Na początek warto zaznaczyć, że przed podjęciem decyzji o operacji należy zastanowić się, czy pragnienie korekty biustu wynika z głębokiej potrzeby poprawy jakości życia czy też jest chwilową zachcianką. Dobrze jest dać sobie dłuższy czas do namysłu, rozważyć wszelkie za i przeciw – choć efekt jest kuszący i sami przeprowadzamy tego typu zabiegi w naszej klinice, kluczowe jest dla nas, by pacjentka miała świadomość, z czym wiąże się operacja powiększenia biustu. Dlatego też każdy zabieg jest poprzedzony dogłębnymi konsultacjami, podczas których lekarz specjalista będzie mógł ocenić, czy operacja jest odpowiednim rozwiązaniem dla zdrowia i samopoczucia pacjentki. Niech będzie to świadomy wybór, oparty na solidnych podstawach, a nie tylko na chwilowych emocjach.

Operacja powiększenia biustu – za i przeciw

Operacja powiększenia biustu czy rezygnacja z ingerencji medycznych kosztem wymarzonego wyglądu? To dylemat, przed którym staje wiele kobiet. Z jednej strony mamy możliwość uzyskania wymarzonego kształtu i rozmiaru biustu dzięki implantom, co jest kuszącą opcją dla tych, którzy pragną szybkich i widocznych zmian. Estetyka po operacji jest przewidywalna, a efekty mogą być spektakularne. Istnieje także rozwiązanie nieco mniej inwazyjne, czyli lipotransfer – zabieg, polegający na przeniesieniu tkanki tłuszczowej z innych części ciała właśnie do piersi. Z drugiej strony, w dzisiejszych czasach, kiedy współczesny świat stawia na autentyczność i akceptację własnego ciała, zaakceptowanie własnego wyglądu, zwłaszcza w związku z utratą niechcianych wcześniej kilogramów, nabiera nowego znaczenia w kontekście zdrowia i długofalowego samopoczucia. Kluczowe jest, aby każda decyzja była dobrze przemyślana i odzwierciedlała indywidualne potrzeby oraz pragnienia.

Wskazania do operacji powiększenia biustu

Najczęściej wymienianymi wskazaniami po operacji powiększenia biustu po utracie wagi są:

• utrata jędrności piersi,
  • wiotka skóra,
  • skóra z oznakami fotostarzenia
  • rekonstrukcja piersi po mastektomii czy urazie piersi.

Nie tylko utrata wagi może przyczyniać się do zmiany wyglądu biustu. Na zabieg ten decyduje się wiele kobiet po okresie karmienia piersią, kiedy tracą one swój dotychczasowy kształt, co bywa trudne do zaakceptowania przez młode mamy.

Operacja powiększenia biustu – możliwości

Jak już wspomnieliśmy, dużym atutem wszczepienia implantów są szybkie efekty, które są niemal od razu widoczne. Choć czas rekonwalescencji wynosi kilka tygodni, a implanty muszą “ułożyć” się w ciele, efekty są widoczne w krótkim czasie. Lipotransfer, oprócz pozytywnego wpływu na kształt piersi, pobudza naturalne mechanizmy regeneracyjne skóry. Wszystko to sprawia, że biust zyskuje nie tylko większy rozmiar, pełny kształt, ale i młodszy wygląd. Po zabiegu piersi uzyskują bardzo naturalny wygląd. Należy jednak pamiętać o tym, że część przeszczepionego tłuszczu zostaje z czasem wchłonięta, wobec czego zabieg może wymagać powtórzenia co kilka lat. Częstotliwość wykonywania zabiegu zależy od indywidualnych predyspozycji pacjenta.

Ryzyko związane z operacją powiększenia biustu po utracie masy ciała

Każda operacja niesie za sobą pewne ryzyko, o którym nie sposób nie wspomnieć. W przypadku implantów piersi mowa o możliwości wystąpienia infekcji, problemów z bliznami czy nawet odrzucenia implantu przez organizm. Dodatkowo warto mieć na uwadze, że implanty mogą wpłynąć na trudności w wykrywaniu zmian w tkance piersi podczas badań mammograficznych czy samobadania piersi. A to niezwykle ważny element profilaktyki zdrowotnej. Lipotransfer ma w tym przypadku przewagę – prawdopodobieństwo nieprzyjęcia autogennego tłuszczu jest znikome. Jak każdy zabieg niesie jednak ryzyko infekcji czy zasinień w miejscu pobrania.

Operacja powiększenia biustu po schudnięciu to szansa na poprawę wyglądu i większą pewność siebie. Warto jednak poważnie przemyśleć tę decyzję. W Noa Clinic z przyjemnością skonsultujemy każdy przypadek i pomożemy dobrać metodę poprawy wyglądu biustu do indywidualnych potrzeb pacjentki. Serdecznie zapraszamy do umówienia się na wizytę.