Zabieg podniesienia piersi u młodych kobiet

Zabieg podniesienia piersi, czyli lifting biustu inaczej nazywa się mastopeksją. Ma on na celu podniesienie opadniętych piersi, poprawienie ich kształtu, a także usunięcie nadmiaru skóry. Obecnie decyduje się na niego coraz więcej pań. Podczas operacji możliwa jest również poprawa umiejscowienia i kształtu otoczek brodawek sutkowych. Czy zabieg podniesienia piersi jest zalecany u młodych kobiet? Zapoznaj się z dalszą częścią artykułu i uzyskaj odpowiedź na to pytanie.

Wskazania do zabiegu podniesienia piersi

Najczęściej na zabieg podniesienia piersi decydują się dojrzałe kobiety, które przeszły przez ciążę i okres laktacji, przez co ich piersi opadły i straciły elastyczność. Jednak mastopeksję wykonuje się u pań niemal w każdym wieku. Problem obwisłego biustu dotyczy również młodych kobiet, których piersi w okresie dojrzewania nadmiernie się rozciągnęły. Oprócz tego lifting biustu wykonują również panie, które utraciły wagę w szybkim tempie, co negatywnie wpłynęło na wygląd ich piersi. To kilka najczęstszych przeciwwskazań do zabiegu podniesienia piersi.

Przeciwwskazania do zabiegu podniesienia piersi

• Ciąża i okres karmienia piersią.
  • Nieuregulowane choroby ogólnoustrojowe.
  • Choroby układu sercowo-naczyniowego.
  • Zaburzenia krzepnięcia krwi.
  • Infekcje.
  • Skłonność do powstawania bliznowców.

Przygotowanie do zabiegu

Na miesiąc przed operacją podniesienia piersi należy powstrzymać się od używek. Palenie papierosów oraz picie alkoholu może przyczynić się do zwiększenia ryzyka wystąpienia krwawienia, infekcji czy prowadzić do przedłużonego gojenia się ran. Natomiast dwa tygodnie przed zabiegiem nie należy przyjmować aspiryny oraz innych leków zawierających kwas acetylosalicylowy i jego pochodnych (np. Pyralgina, Ketonal, Ibufen, Ibuprofen, Majamil itp.), można przyjmować jedynie Paracetamol. Pamiętaj jednak, aby każdą zmianę w leczeniu konsultować z lekarzem. Przed samym zabiegiem liftingu biustu konieczne jest usunięcie makijażu, zdjęcie szkieł kontaktowych, a także zmycie lakieru z paznokci. Odpowiednie przygotowanie do zabiegu znacznie zmniejsza ryzyko pojawienia się powikłań pozabiegowych.

Efekty po zabiegu podniesienia piersi

Natychmiast po zabiegu piersi są pełne i podniesione. Należy jednak pamiętać, że upływający czas, działanie grawitacji, przybranie czy zrzucenie wagi, a także ciąża mają wpływ na zmianę wyglądu Twoich piersi i mogą spowodować ich ponowne opadanie. Sporo zależy zatem od trybu życia, aktywności oraz sposobu odżywiania pacjenta. O jędrność biustu można dodatkowo zadbać, wykonując odpowiednie ćwiczenia i stosując specjalne kremy. Rezultaty po liftingu piersi widoczne są zatem zaraz po jego wykonaniu, jednak na ostateczny efekt powinno się poczekać kilka miesięcy. Wygląd blizn zależy od jakości skóry, a gojenie się ran jest sprawą bardzo indywidualną.

Młodym kobietom, które utraciły wagę w szybkim tempie, w efekcie czego ich piersi stracił jędrność lub których biust w trakcie dojrzewania nadmiernie się rozciągnął zaleca się wykonanie zabiegu podniesienia piersi. Ważne jest jednak, aby pamiętać o czynnikach ryzyka ponownego opadnięcia piersi po liftingu jakimi są niestabilność wagi czy ciąża i zaplanować operację w najlepszym dla siebie czasie.

Jeśli jesteś zainteresowana wykonaniem mastopeksji, umów się na konsultację w Noa Clinic. Nasi specjaliści odpowiedzą na Twoje wszystkie pytania. Zapraszamy do kliniki!